Strategické směry vzdělávací politiky do roku 2020 v oblasti vzdělávání

Středa 22. 5. 2013,

Vzdělávací politika potřebuje mít dobře stanovené cíle.  Ministerstvo školství dalo do veřejné diskuse Hlavní směry strategie vzdělávací politiky do roku 2020. Tento krok ministerstva vítám. Na předložené strategické směry se bude dívat odborná i širší veřejnost z různých úhlů pohledu.

Dne 14. května pozval předseda KDU- ČSL Pavel Bělobrádek k diskusi nad Strategií experty v oblasti vzdělávání, aby porovnali dosavadní programové priority křesťanskodemokratické politiky s navrhovanými cíli. V rámci prezentací zazněly připomínky, které reagovaly na předložené cíle a neměly by zapadnout:

Prestiž školy a prestiž učitele se nedá oddělit. Proto podpora učitelské profese by měla být jedním z hlavních cílů. Na kariérní systém čekáme již příliš dlouho a další odklad by byl velkým zklamáním i selháním ministerstva.
V současných vzdělávacích dokumentech jsou formulovány především cíle funkční gramotnosti. Chybí formulace cílů gramotnosti „existenciální“.
Systém hodnocení a monitoringu musí navazovat na stanovené cíle a standardy. Podporujeme zaměření cílů i nástrojů na “zlepšování výsledků“.
Spolupráce školy a rodičů dětí není doceněna. Při formulaci politiky i dokumentů je třeba myslet na jejich srozumitelnost a přijatelnost pro rodiče.

V rámci diskuse zazněly důležité konkrétní podněty, které budou využity v přípravě volebního programu na období 2014-18.


KDU-ČSL

Michaela Šojdrová, © 2024 · Všechna práva vyhrazena | Ochrana osobních údajů | RSS kanál | Změnit nastavení cookies

Hexadesign