Středa 7. 10. 2015,
Evropské řízení o drobných nárocích a řízení o evropském platebním rozkazu jsou přesně těmi opatřeními, která jsou hmatatelná a občané je ocení. Přeshraniční reklamace či vymáhání pohledávek je nutností, zejména s ohledem na nakupování po internetu.
Typickým příkladem, který se může týkat každého, je snaha o vrácení peněz za vadné nebo nedodané zboží koupené po internetu od dodavatele z jiné země.
Kdyby toto jednoduché a administrativně nenáročné řízení neexistovalo, pro občany a firmy by bylo velmi málo motivující se kvůli drobnému nároku soudit klasickou cestou. Za velký problém považuji zatím malou obeznámenost občanů s touto možností. Určitý krok by v tomto směru měly učinit i příslušné soudy – lidé mohou mít určité obavy z toho obracet se na přímo soud, ačkoli tato konkrétní procedura s sebou nenese žádná složitá soudní přelíčení a vysoké poplatky.
Jsem ráda, že ve schválené podobě došlo ke zvýšení horní hranice z 2000 EUR na 5000 EUR, i když další výrazné navyšování bych vzhledem k povaze řízení a tomu, komu je určeno, nedoporučovala. Také souhlasím s tím, že schválená právní úprava nerozšiřuje rozsah nařízení o pracovněprávní spory. To by byla chůze po velmi tenkém ledě, na kterou nejsme zatím připraveni.
Michaela Šojdrová, © 2024 · Všechna práva vyhrazena | Ochrana osobních údajů | RSS kanál | Změnit nastavení cookies