Pátek 27. 2. 2015,
Na zasedání výboru pro Kulturu a vzdělávání Evropského parlamentu proběhla debata o cílech politiky Evropské unie v oblasti vzdělanosti a zaměstnanosti. V ní si poslanci vyměňovali názory s Marianne Thyssenovou, komisařkou pro oblast zaměstnanosti, sociálních věcí a pracovní mobility.
Vzdělávání má zásadní vliv na zaměstnanost, proto se diskuse zabývala i kvalitou vzdělávání ohrožených skupin. V debatě vystoupila i místopředsedkyně výboru Michaela Šojdrová, která v této souvislosti mimo jiné zmínila otázku nedokončeného vzdělávání a předčasných odchodů ze škol, jehož snižování si EU vytkla jako jeden z cílů.
Připomněla, že Česká republika má vůbec nejnižší míru neukončeného vzdělávání v zemích EU. Tento výsledek je třeba vnímat jako velmi pozitivní i přesto, že stále ještě přetrvává segregované vzdělávání a zejména romské děti se soustřeďují jen v určitých typech škol. Za tuto skutečnost je ČR opakovaně ze strany Komise kritizována. Europoslankyně nicméně zdůraznila, že naše země aktivně přijala adekvátní opatření a usiluje o inkluzivní vzdělávání.
Michaela Šojdrová požádala Thyssenovou, aby při posuzování situace romské menšiny v ČR byly tyto informace zohledněny. Eurokomisařka vystoupení Michely Šojdrové uvítala a ve své odpovědi vyjádřila pochopení pro tento přístup.
Michaela Šojdrová, © 2024 · Všechna práva vyhrazena | Ochrana osobních údajů | RSS kanál | Změnit nastavení cookies