Úterý 2. 10. 2018,
Evropský parlament dnes definitivně potvrdil nová pravidla pro Netflix, Youtube a další online video platformy. Platformy pro sdílení videí budou povinně odstraňovat obsah podněcující k násilí nebo nenávisti nejpozději od roku 2020. Služby videa na vyžádání budou muset nabízet divákům i evropskou tvorbu.
Michaela Šojdrová (KDU-ČSL), která se novou směrnicí v Evropském parlamentu po celou dobu její přípravy zabývala, říká: „Dnešní hlasování uzavřelo dvouletou diskusi nad revizí směrnice, která zavádí nová pravidla zejména pro tzv. internetová média. Klasická média, jako je televize a rozhlas, již dnes musí plnit řadu povinností vůči svým divákům a posluchačům, která se dosud na poskytovatele služeb prostřednictvím internetu nevztahovala. Hledali jsme vyvážené řešení mezí tím, co bychom si přáli, tedy kvalitní a bezpečný obsah, a mezi možnostmi poskytovatelů. Výsledek je pozitivní především z hlediska bezpečnosti. Ch ceme zabránit tomu, aby se prostřednictvím internetu šířil nenávistný obsah. Zvláštní ochrana se vztahuje na děti. Poskytovatelé platforem pro sdílení videí budou odpovědni za odstranění obsahu, který poškozuje zdravý vývoj dětí, jako je pornografie a násilí. Tento škodlivý obsah bude muset být odstraněn okamžitě, jakmile se objeví.“
Poskytovatelé služeb na vyžádání budou mít také povinnost zajistit ve své nabídce díla evropských tvůrců. „Netflix a další poskytovatelé služeb videa na vyžádání budou mít v nabídce povinně alespoň 30 % evropského obsahu, což přispěje k rozvoji evropské kinematografie. Jsem si jistá, že tuto skutečnost ocení čeští diváci, kteří o kvalitní českou tvorbu tradičně projevují zájem. Všichni poskytovatelé audiovizuálních služeb také budou muset produkovat v Evropě, nebo přispívat do národních fondů na podporu tvorby tam, kde své služby nabízejí. Čeští filmaři se tak mohou těšit na navýšení příspěvků na svoji tvorbu a diváci na české seriály a filmy produkované přímo Netflixem,“ dodává Michaela Šojdrová.
Nová směrnice také dává poskytovatelům televizního vysílání větší flexibilitu umisťovat reklamy. Zároveň chrání spotřebitele, tím, že stanoví maximální limit reklamy od 18 hodin do půlnoci na 20 % vysílacího času.
Michaela Šojdrová, © 2024 · Všechna práva vyhrazena | Ochrana osobních údajů | RSS kanál | Změnit nastavení cookies