Středa 24. 3. 2021, Michaela Šojdrová
TISKOVÁ ZPRÁVA
Česká republika by mohla od poloviny tohoto roku čerpat z krizového fondu obnovy zhruba 172 miliard korun. Jednou z hlavních podmínek pro využití krizových miliard je investice do změn v oblasti vzdělání, výzkumu, inovací a digitalizace. Evropský parlament na plenární schůzi zítra opět navrhne, aby deset procent z této částky šlo právě do vzdělávání.
„Apeluji na premiéra Babiše a českou vládu, aby naslouchali odborníkům, co nejdříve vrátili děti do škol a samozřejmě v Národním plánu obnovy vyčlenili na investice do vzdělávání minimálně deset procent,“ vyzývá europoslankyně Michaela Šojdrová, koordinátorka poslaneckého klubu ELS pro otázky vzdělávání.
Podle výzkumu České školní inspekce má stále více studentů přístup k digitálnímu vzdělávání. To však neplatí pro vyloučené skupiny dětí. Distanční vzdělávání má výrazně negativní dopad na sociálně - ekonomicky slabší žáky. Nyní je větší problém najít dobré způsoby učení na dálku.
„Česká republika se řadí mezi státy s nejdelší distanční výukou v uplynulém roce a bohužel česká vláda nemá návrat žáků do škol jako svoji prioritu. Přitom víme, že zavřené školy a výpadek ve vzdělávání způsobí ztráty na znalostech, dovednostech mladých lidí a samozřejmě to vše následně dopadne i na naši ekonomiku,“ vysvětluje Šojdrová.
Evropský parlament zítra přijme usnesení o digitálním vzdělávání. To upozorňuje na to, že zatímco obsah a organizace výuky jsou stále v kompetenci národních států, vzdělání, odborná příprava a celoživotní učení je klíč k úspěšnému přechodu k digitální ekonomice.
„Koordinovaný přístup EU a pomoc v oblasti digitálních technologií a distanční výuky určitě pomůže zmírnit dopady na sociálně slabší žáky,“ dodává Šojdrová.
Michaela Šojdrová, © 2024 · Všechna práva vyhrazena | Ochrana osobních údajů | RSS kanál | Změnit nastavení cookies