Středa 28. 10. 2015,
Podpořila jsem společný návrh usnesení o emisích v automobilovém průmyslu, přestože původní návrh frakce Evropské lidové strany (EPP) byl vyváženější. Odsuzoval sice nekalé praktiky a vyzval k jejich prošetření, nevolal však po nových limitech a okamžitém nastolení nového způsobu měření.
Pokud by se tuto rezoluci rozhodla Evropská komise proměnit v unijní legislativu, znamenalo by to patrně konec dieselových motorů pro lehká vozidla, což by mohlo mít velké dopady na ekonomiku a zaměstnanost v EU. Komise k takovému kroku proto téměř jistě nepřistoupí. V tomto ohledu je třeba zdůraznit, že koncern VW přijal odpovídající kroky, i z pohledu zákazníků.
Naše politická skupina vyzvala k vytvoření testů emisí za skutečného provozu při zachování dostatečné pružnosti, aby se automobilový průmysl zvládl technicky přizpůsobit. Mrzí mne, že tato flexibilita nebyla podpořena ani formou pozměňovacího návrhu č. 32, pro který jsem hlasovala.
Je nicméně dobře, že usnesení vyzývá k zavedení celosvětově harmonizovaného zkušebního postupu pro lehká vozidla (WLTP), aby nemohlo docházet k situaci, kdy automobily splňují normu v Evropě, ale nikoli např. v USA. Je třeba se vyhnout tomu, aby se tyto normy staly předmětem obchodních válek a konkurenčního boje.
Michaela Šojdrová, © 2024 · Všechna práva vyhrazena | Ochrana osobních údajů | RSS kanál | Změnit nastavení cookies