Pátek 2. 6. 2017,
Je dobře, že Komise předložila balíček mobility “Evropa v pohybu”, přestože sdílím kritiku, že již tak měla učinit dříve. Balíček se dotýká celé řady témat, která jsou velmi významná, např. redukce emisí CO2 v dopravě, digitalizace odvětví apod. Ráda bych se zastavila u jednoho s nejctilivějších témat, a tím je problematika mezd u kamionové přepravy.
Ta se totiž úzce dotýká jiného důležitého tématu, které aktuálně projednáváme, a tím je směrnice o vysílání pracovníků.
Ve směrnici je odkaz na tento zveřejněný dopravní balíček s poukázáním na specificitu sektoru dopravy a jeho vysoce mobilní charakter. Já a mnozí moji kolegové ve výboru EMPL i IMCO jsme požadovali přímé vyjmutí dopravy z režimu vysílání pracovníků, nebo alespoň co největší zohlednění jeho specifik.
Komise navrhuje, že režim směrnice o vysílání pracovníků by se vztahoval na kabotážové operace a přepravu trvající více než tři dny v měsíci. Tudíž na čistý transit by se požadavky minimálního odměňovaní nevztahovaly. Je to krok správným směrem, ale ještě bych šla dále, nad rámec tří dnů, pokud to bude vyhodnoceno jako účelné.
Michaela Šojdrová, © 2024 · Všechna práva vyhrazena | Ochrana osobních údajů | RSS kanál | Změnit nastavení cookies